søndag 4. januar 2015

Godt nytt år og hverdagsmagi
























                                     Godt nytt år, kjære lesere! Jeg skulle selvfølgelig sagt det for noen dager siden, men nå har jeg smakt litt på hvordan det kan føles å være åtti. Det er herlig å kunne sprette og hoppe igjen, etter å ha sittet hjelpesløs på gulvet i knestående og ropt på om noen kan løfte meg opp. Nedre del av ryggen gikk totalt i vranglås et par dager før nyttårsaften,  men med et par kiropraktortimer og noen dager til hjelp, er tingenes tilstand blitt optimale igjen. Hurra!
Det er nytt år og nye muligheter! Jeg elsker nye starter! Januar for meg bærer løfte om sol i kinna og varmere dager innen rekkevidde. Det er en slags fantastisk befrielse for et ihuga vår og sommernenneske. Dessuten elsker jeg hverdager! Det er jo kjekt, for dem er det flest av.





























I dag kastet vi ut julen. Det vil si vi tok treet for et par dager siden, og i dag ble alt annet møysommelig pakket ned og båret  på loftet. Det er veldig koselig å ta fram juletingene i begynnelsen av desember, men du verden så deilig og luftig det blir når de ryddes bort også!
Jeg får alltid lyst til å gjøre noen endringer, når julepynten taes bort. I går kjøpte jeg gråmaling, og i morgen skal det isblå skapet skifte ham. Sist jeg malte det er rundt ti år siden, og det skal bli godt med litt forandring. Mens jeg synes jeg sjelden gjør de store endringer, synes nok far i huset at det er altfor ofte.Alt er sannelig relativt!  "Ti år men samme farge... det er vel ikke ille vel?" viftet jeg med armene her om dagen. "Og jeg maler det selv!" "Du kan bare sitte og nyte endringene!" Jo da, far i huset ble med på notene etter å ha tenkt seg litt om han. Han ble til og med med til malingsbutikken.

I morgen står jeg i med hodet i malingsspannet og vel, jeg kan ikke love at jeg ikke dupper flettene...
Og om du lurer på oppvaskhåndklet på bilde over, så skal det bli pute. Hvem kan tørke hendene på et slikt lekkert håndkle...ikke jeg.

HÅPER STARTEN PÅ  2015 HAR VÆRT GOD OG ØNSKER DEG EN FIN  NY UKE MED GLAD  HVERDAGSMAGI

16 kommentarer:

  1. Heisan! Håper 2015 farer snilt med ryggen din da!
    Er så ergelig (og vondt) når kroppen plutselig ikke gjør som vanlig. Jeg var så heldig å ligge med influensa hele jula, ikke spesielt festlig det heller...

    Og sant som du sier, det er jammen med godt å pakke bort julepynten igjen! Lykke til med malinga, gleder meg til å se resultatet:)

    SvarSlett
  2. Riktig godt nytt år! Godt du kan bevege deg igjen, ryggen er ikke å spøke med! Synes jeg har hørt noe lignende før, det pleier sjelden å være den mannlige del av familien som vil forandre.......
    Fin ny hverdagsuke til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Godt nytt år Kaspara! Gleder meg til dine nye sprell i 2015:) pass på ryggen, nyt hverdagen. Klem fra Bergen

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære anonyme bergenser
      Tusen takk for koselig hilsen!! Blir litt ekstra glad når en anonym leser "drister" seg til å svare. Ryggen er super igjen, og jeg setter så pris på det å kunne bevege seg igjen uten smerter. Far i huset drasser meg med ut på tur hver dag for øvrig og får meg til å gå opp og ned av fortauskanter, for det skal være bra å gå i ulendt terreng.
      Ønsker deg et opplevelsesrikt og fint 2015!! Så hyggelig at du vil følge med her inne på bloggen min! Det inspirerer! Klem fra Kaspara

      Slett
  4. I love all the design and the color of it..
    so wonderfull..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Agen
      Thank you so much!!! Then we like the same things you and me.
      Good night, sleep well and have a lovely tomorrow!

      Slett
  5. Dejlig blog.
    Dejlig Header.
    Dejligt hjem du har.
    Så mange smukke ting og god smag.
    Tak for kiggene på din blog :-)

    Maria

    SvarSlett
  6. Godt nytt år!
    2015 blir starten, for meg, på bloggingen igjen- hadde en laaaang pause når minstemann var bitteliten.
    Men nå er jeg klar på nytt, og det er spennende!
    Gleder meg til å lese ale de fantastiske bloggene igjen- og din er ABSOLUTT en av dem!

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  7. Auau.. Jeg startet året ganske likt som deg, men ryggen har blitt sakte snillere dag for dag. Håper du også er mer oppe og tråkker igjen.
    Godt nyttår og god onsdag :)

    SvarSlett
  8. Kaspara, Kaspara. Som jeg elsker å lese disse blogginnleggene dine, selv om det går vinter og våtter og vår mellom hver gang jeg får satt meg ned og kommentert på noen av de. Du skriver altså så levende, vitalt og vittig at jeg ler godt så og si hver eneste gang. Huff, hørtes virkelig ikke godt ut med den ryggen, - ser deg for meg i hinsides håpløs positur. Så du er igang med å svinge om deg med penselen igjen ja. Så spennende! Utrolig hvor store endringer man kan få med litt maling på sentrale møbler. Gleder meg virkelig til å se resultatet. Heldige oss, som har husbonder som lar seg overtale til endringer og nye intriørprosjekter titt og ofte (skjønt, 10 år siden sist det ble malt sier du?), det er jo leeenge for dynamiske sjeler som oss, hehe. Her lages og monteres det kjøkken om dagen, selv om det hele er blitt opptil flere uker forsinket pga feil mål på benkeplata som ble levert. Utrolig kjedelig! Enden på en lang vise ble at jeg i dag har besøk av et par koselige karer, som kommer ens ærend fra Danmark, for å smelte inn 20 cm benkeplate til. Helt utrolig at det er mulig. Ønsker deg et riktig godt nytt og kreativt år. Gleder meg alltid over dine bloggposter, og kjenner energikicket komme hver gang, når jeg ser bloggsymbolet ditt øverst på leselista mi igjen. Du fortjener helt klart en Vixen for de altså! God klem fra Beate

    SvarSlett
  9. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett
  10. very good pic..
    like it
    http://obatherbalispatradisional33.wordpress.com/

    SvarSlett
  11. Hvordan gikk d med puten av kjøkkenhåndkleet? Har vært innom jevnt og trutt for å se etter den, da jeg har makent uåpnet i pakken... Nysgjerrig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym
      He, he.... vet du det ble aldri pute. Jeg har kjøkkenhåndkleet like fint og helt enda. Har ikke villet bruke det, bare hengt på stasen har det. Lurer enda på om det skal bli noe annet av det. Fine dager til deg!
      Klem fra Kaspara

      Slett
  12. Måtte inn og kikke igjen, kom på jeg hadde sendt spm...mitt ligger visst enda i pakken- får vel henge det på stas i det minste jeg også :-) Noen prosjekter blir bare med tanken- gøy det også, planleggingsfasen hehe :-) Nyter bildene dine her inne!

    SvarSlett