onsdag 5. februar 2014

Et geometrisk bilde kan man lage selv....




























Det bugner av lekre og fristende geometrisk print for tiden, men det er både morsomt og enkelt å lage sin egen utgave. Som bakgrunn brukte jeg en bit av en off-white papirrull fra Ikea (disse man har på tavlestativene derfra ) og så var det å jakte på fint papir. Jeg leter i alt fra søpla her hjemme til tapetrull-samlingen min, gavepapir, gamle aviser og tilårskomne bøker.


Denne gang ble det et bilde laget av trekanter, men jeg har planer om både ruter-bilde og sirkelbilde.
Det er så utrolig både koselig og morsomt å sitte og sette sammen farger og mønstre!




























Denne oppgaven hadde jeg definitivt servert 5.-7.klassetrinnet om jeg hadde hatt noen Kunst og håndverkstimer nå etter å ha vist en powerpoint med mange av de printene som ligger ute for salg som en liten inspirasjonsrunde først. En lageoppgave som dette, kan fenge og passe for alle aldre! Det er dessuten en ting det er veldig koselig å sitte sammen å lage.



             HVA MED DEG? FIKK DU LYST TIL Å KLIPPE OG LIME LITT EN DAG?

                                  HERLIG ONDAG TIL ALLE SOM TITTER INNOM!


22 kommentarer:

  1. Kjempefint...jeg har så masse ideer i hodet mitt......og papir i massevis...men kommer ikke igang:):)
    fin dag til deg klemklem

    SvarSlett
  2. Kreativ og delikat veggpryd! :) Takk for tips! Koseligere med hjemmelaget! :D
    Ha en herlig onsdag, du også! :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Elsker hvordan du setter sammen farger.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Oj, så morsomt!!
    Ikke umulig det blir litt klipping og liming på meg en dag :-)
    God kveld!!

    SvarSlett
  5. Så kjekk oppgave for barn (og voksne) :) Slikt varmer mitt mamma-og lærerhjerte :)

    SvarSlett
  6. Åh, dette ble jo superfint!! :) Kreativ løsning! Liker den flotte papir/tapet /bøker-blandingen din! Morsomt å se hva du får til.

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  7. Ja, jeg fikk virkelig lyst til å sette i gang. Du er fabelaktig flink med farger, former
    og mønster.
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  8. Så flott og morsomt! Et utrolig inspirerende innlegg! Gjett hvem som skal ta med seg denne ideen inn i helga :o) Forrige helg fant jeg fram tusjene og fikk tegnet litt, nå blir det klippe og lime. Tusen takk for inspirasjonen! Klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Du er så kreativ, min kjaere venn!
    Kjempeflott det ble.
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  10. Så fint det ble:)
    Og ja jeg fikk lyst til å klippe og lime!

    SvarSlett
  11. Så utrolig fine de ble!!! Jeg fikk umiddelbart lyst til å gå i 5 klasse med Kaspara som lærer :-) klem

    SvarSlett
  12. Så utrolig fine de ble, herlig sammensatt med mønster og farger! Og jeg fikk umiddelbart lyst til å gå i femte klasse med Kaspara som lærer :-) klem

    SvarSlett
  13. K j e m p e f i n t!! Alt du får til og finner på med papir, jeg er imponert. Også får jeg alltid lyst til å være kreativ etter besøkene mine hos deg- og det er en lyst jeg ønsker velkommen med stor glede:-)

    I dag har jeg en aldeles rolig formiddag, med kaffe, sofa og bok. Kroppen kjenner at den har begynt å jobbe, så jeg må bruke fridagene til restitusjon;-) men jeg liker meg heldigvis i sofakroken. I kveld kommer ti jenter på "klubb", og da blir det omtrent samme meny som du og Nina fikk i Oslo for mange herrens år siden;-) Salat, foccacia og eplekake til desert:-) Eller du, nå kom jeg på at jeg skal lage olivenboller! Hurra, dette blir bra! Nok en gang inspirert av deg;-)

    Ha en strålende dag!

    Klemmer til deg

    SvarSlett
  14. Så nydelig fargesammensetning! Ja, klippe og lime er alltid moro, jeg får bare så sjelden satt meg ned......
    Gleder meg til å se flere fine og kreative prosjekter fra deg!
    Fin torsdag vider!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  15. Knallstilig! Lekker fargesammensetning og mye kulere og finere
    en ferdigkjøpte print:-)

    Klem

    SvarSlett
  16. Dette ble rett og slett kjempe kult!!! Du er utrolig kreativ :)

    SvarSlett
  17. Åh, så fint det ble! Og en nydelig fargekombinasjon!
    Ønsker deg en god helg:)

    SvarSlett
  18. Så utrulig stiligt:)du er så flinke å få det til!
    Ønsker deg ein fin kveld og ei god helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  19. Veldig inspirerande! Fekk lyst til å lage eit bilde med sirklar! Klem

    SvarSlett
  20. Oj så flott den ble!! :o)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett