tirsdag 5. mars 2013

Spitafields market i London




























Jeg hadde aldri vært på Spitafields market i London før, men blogg-venninne Wilhelmine anbefalte sterkt dette markdet. Hun var så søt og snill og sendte meg mange gode London-tips før avreise.
Spitafields market ligger i gangavstand fra Liverpool street station. Jeg synes dette knutepunktet hvor man ofte havner med tog fra flyplassen er så kjekt å ta utgangspunkt i.
Jeg så det var skiltanvisninger til markedet (sorte små skilt) fra Liverpool street station.
Markedet er åpent søndager fra 10-16 Det kan jo vært lurt å svinge innom Petticoat Lane market på veien til Spitafields, så slår man to fluer i ett smekk.
Det jeg likte best ved Spitafields market hvor jeg  forøvrig kun handlet et prikkete tørkle var det som møtte meg med en gang jeg gikk inn (det er et innendørs marked dette)
Sjekk her:




























Verdens mest fantastiske industrielle butikk i to etasjer! Jeg kunne tatt med alt, absolutt alt hjem.
Synd tingene var så store, ingen ting å putte i kofferten som skulle tilbake til gamlelandet med Ryan Air.
Tingene var forøvrig ikke priset så man måtte forhøre seg om pris.
Se på de fantastiske kontorstolene og lampene!




























De mest råe lamper fant du her og så mange tøffe stoler og krakker og stiger!  Ja, stiger  vet dere jo at jeg liker. Måtte selvfølgelig bemerke stigene til far i huset, som ikke er like glad i slitte malingsflekkete stiger.Han skjønner ikke hvilken skatt vi har i garasjen...





























Skulle gjerne hatt de grå arkivskuffene....






























Inne på markedet var det mange herlige spisesteder, så her var det supert å innta lunsjen. Sjekk det lekre stedet med acapulco-stoler! Gutta ønsket helst å spise pizza, og vi fant et lunt spisested  med supergode pizzaer som nå har gjort meg avhengig av  pesto på pizzaen.

Jeg hadde nok slitt ut Gutta Boys på Petticoat Lane først, og da vi begynte å traske litt rundt på markedet her, begynte både far i huset og gutta å fable om å ta en undergrunn til Wembley stadion og gamble på at det var billetter igjen til kampen som skulle starte klokken fire. (altså fjerde kamp på seks dager..Jeg lever virkelig i en fotballverden som dere skjønner... men jeg snapper opp litt selv også. Kan nok navn på flere engelske fotballspillere enn de fleste damer)

Vel, mor i huset var gem der blant de utallige bodene. "Ok, vi farer til Wembley, gutter!" og fikk overbegeistrede klemmer av tre sett små og store menn, som ikke kunne fortalt henne nok hvor grei hun var.
Derfor rakk jeg ikke å se så mye på dette markedet, så jeg kan ikke yte det full rettferdighet, men spisestedene og den industrielle butikken var verdt et besøk for min del. Det skal visstnok være en del unge designere på dette markdet  med boder. Så en del klær og også skinnvesker. Jeg så akkurat maken til den ene jeg hadde sett på i Camden men her var den i hvertfall 300 kroner dyrere.

Og hvordan sluttet denne søndagen da? Jo, vi kom oss til Wembley, men det var dessverre  ingen billetter igjen. (men gutta fikk jo vært på tre kamper totalt og jeg to)  Vi endte innom en stor sportsbutikk like ved og gutta fant hver sin fotballtrøye, og det ble hamburgere på Mac Donalds som var omtrent  nabo til Wembley.
Vi var forøvrig fornøyde over å se arenaen England utkjemper sine landskamper på og synes vi hadde hatt en fin ettermiddag/tidlig kveld.
Senere tilbake på hotellet var det fantastisk å slappe av i svømmebassenget og varme seg i badstua, for London var som den ofte er bikkjekald disse dagene.

FIN TIRSDAGSKVELD TIL DEG!




5 kommentarer:

  1. Ha ha ha... morer mig sådan over din kærlighed til stiger. Og Manden som slet, slet ikke kan se det smukke i dem :-) (jeg VED min Mand ville have det præcis som din!!) SUGER fortsat alle dine London-tips :-) Ha en dejlig aften Kaspara

    SvarSlett
  2. Utrolig mange flotte ting - og det bare på de få bildene du viser her. Regner med at det var mye mer å se. Kjekt å få tips om steder å dra når man er på tur. Høres ut som dere hadde en flott tur :)

    SvarSlett
  3. Ja der kunne man virkelig gått amok...
    Noterer meg tipset bak øret til vi skal sette kursen over!
    Og hva skal vi gjøre med disse mennene? De mååå jo snart skjønne at disse fabelaktige skattene bare må få opp og frem! Jeg sliter med å få gehør for at en ammunisjonskasse fra bestefar måå få komme opp og frem... Har jobbet med med han i ti år uten at det har hjulpet. Men, nå har jeg lurt den opp på skapet, for å lure den videre etterhvert som han venner seg til tanken..

    Ha en videre strålende uke!

    SvarSlett
  4. Ojojojoj, sååå mye fint!!!! Da blir man frustrert da, når man ikke kan ta med seg noe hjem!
    Har kjent på den frustrasjonen noen ganger, særlig i bruktbutikker i USA - du vet, retro-heaven!! Container neste ;)

    SvarSlett