mandag 18. mars 2013

Fjern mamma og vantro sønn



Vi satt ved langbordet eldstemann, yngstemann og jeg. Gutta gumlet på en brødskive mens de hadde begynt på dagens lekser. Selv satt jeg og tittet på Nib-sidene, og tilfeldigvis hoppet jeg innom en av bloggene sortert under "Trend" som jeg ikke hadde vært innom før.
Det var da jeg oppdaget denne fine arbeidsplassen. Jeg elsker hjul, røft treverk, horn og skaper med speil. (jeg elsker VELDIG skaper med speil )Plutselig var alt dette samlet på et og samme sted. Forgapt i øverste bilde,   får jeg dette flåsete spørsmålet av eldstemann "Mamma, hvem er smartest av en sjiraff og Ludvig?" (lillebroren)
"En sjiraff" svarer jeg åndsfraværende. "Hva??!!" sier min yngste sønn bestyrtet med et vantro uttrykk.. "Hørte du hva du sa, mamma?" Stemmen hans er litt lattermild og litt forskrekket.   Jeg skjønte raskt hva som hadde plumpet ut av meg i min interiør-trance og måtte selvfølgelig raskt dementere utsagnet og forklare at jeg så et VELDIG fint interiørbilde, slik at jeg ble en smule ukonsentrert.
Fikk du lyst til å se mer på denne arbeidsplassen er det bare å gå inn på bloggen Sivs Sanser, men husk å være en tanke mer til stede om dine nærmeste spør deg om noe!

ØNSKER DEG EN KNAKENDE FIN NY UKE!

16 kommentarer:

  1. Kjempe lur arbeids benk! Og morsom historie:)

    SvarSlett
  2. Morsomt :) Det høres ut som noe jeg kunne gjort når jeg har nesa i ei bok... Skikkelig stilig arbeidsplass!

    SvarSlett
  3. Utrolig lekker arbeidsbenk ja! Digger!
    Får titte innom Siv en tur jeg da :)

    -Signe

    SvarSlett
  4. Herregud, nå ga du meg en god latter Kaspara!!! :) For en fantastisk kommentar :)Jeg lo så fælt at jeg nesten ikke klarte å fortelle mannen hva jeg lo av, herlig :) Skjønner godt at du ble fraværende da, nydelige bilder på den bloggen.

    Ha en feiende flott uke du også søte!!

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
  5. Nydelig fint, skjønner godt at du datt ut et lite øyeblikk!
    Det skapet var jo helt til å dåne av..... 💗

    SvarSlett
  6. Herrrrlig:) ja, det er jammen lett å drømme seg helt bort når en sitter sånn og ser så mye flott. Skikkelig stilig var den arbeidsplassen.
    Klem,Anette

    SvarSlett
  7. så utrolig stilig! kjenner meg godt igjen i å svare i hytt og gevær, men så er det sannelig en par hundre spørsmål i døgnet og :)

    SvarSlett
  8. Hi hi takk for den. Nå startet jeg dagen med et smil.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Det var en særegen og fin arbeidsplass. Så er det jo litt av noen spørsmål og tanker man får fra barna- i dag sa sønnen min at han gledet seg til å bli ti år- for da skulle vi male huset gult..godt det er noen år til han fyller ti;) Håper du får en fin uke;)

    SvarSlett
  10. HAHA, nå lo jeg godt her!! Er så bra jeg ikke er alene om å ha mine øyeblikk med åndsfraværhet;O)! De sier jo at mannen har sin "nothing box" og at han trekker seg inn i den rett som det er med f.eks fotball på tv`n. Men her i huset får jeg høre at jeg definitivt har min kvinnelige "nothing box". Jeg får høre at " interiør og blogging er din fotball". Det har virkelig gått opp for han, haha! Men vi får prøve å lytte når sjiraff spørsmål og andre spørsmål som måtte være viktig å svare rett på skulle dukke opp *hoho*;O). Ha en fin dag:O) Klem Neri:O)

    SvarSlett
  11. ps: Den arbeidsplassen var helt fantastisk! Ble litt åndsfraværende i alt mitt "nothingbox prat" så glemte helt å poengtere det, haha;O)! Får jeg plass noen gang så kunne jeg godt tenke meg en lignende benk! Flott og råpraktisk:O)

    SvarSlett
  12. Hahaha! Veldig bra! Og veldig fin arbeidsplass :)

    SvarSlett
  13. Hehe, ja slik åndsfraværelse kan nok de hjemme hos oss skrive under på for meg... Huff og huff! Men, kan vi lastes for at vi lar oss inspirere og engasjere..? :)

    Lekre arbeidsbenker som hadde glidd rett inn hos oss. Smarte! Må kanskje vurdere noen som kan bli forlengelse til kjøkkenbordet ved ulike anledninger...? *løper inn i min åndsfraværende tenkeboble* ;)

    Takk for at du vil være med i trekningen av tranene mine! De ville nok trives godt hos deg :)

    SvarSlett
  14. Gud så snyggt!

    Trevlig helg!
    Annelie

    SvarSlett
  15. Herlig historie ...ser for meg ansiktet til gutta:)God Påske fra Hege C Olafsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege
      Så koselig med hilsen fra deg! Ja, du kjenner jo de gutta også du da..
      Det er mye man kan få seg til å si i et fjernt øyeblikk.
      Her lades det opp til landskamp i fotball mellom Norge og Albania, taco og Idol. God påske til deg også! Nå vil vi gjerne ha det litt varmere i vår by!
      Klem fra Inger Lill

      Slett