fredag 15. mars 2013

Et ørlite streif av påske?





























Jeg har aldri vært opptatt av at julen nødvendigvis må være rød eller at påsken skal være gul. Gult er nydelig hos andre, men ikke like fint hos oss. Jeg finner aldri noe på de bugnende påskebordene i butikkene, har nesten ikke noe butikk-kjøpt påskepynt.
Jeg prøver stadig å klekke ut nye ideer til  hjemmelaget påskepynt som sklir inn i huset, og jeg ble veldig glad da jeg fant dette hønestoffet i gjenbruksbutikken. Jeg synes det var deilig røft, herlig naivistisk  og fint grafisk.
Nå ser jeg ikke for meg å fylle sofaene med høneputer og regelrett omgjøre Kasparahuset til et hønsehus i påsken, men en oppbevaringspose hengende på en dør for eksempel kan vi fint leve med.

LITT gult skal vi  kanskje alltids  også prøve oss på denne påsken (jeg synes jo gult  er så fint hos andre..) ... og en ting; ungenes gule pynt får ALLTID  plass. Den pynten blir man jo varm i hjertet av å se på.

HERLIGE FREDAG ER HER!
JEG ER KLAR FOR IDOL, BIFF, ET GLASS RØDVIN OG EN DYP SOFAKROK.

(La ut noen nye ting i Kaspara rydder og selger i dag også)

NYDELIG FREDAG TIL DEG!




13 kommentarer:

  1. Hei! Det var jo et koselig stoff du hadde funnet! Jeg er sikker på at gult hadde vært fint hos deg i den lyse basen!
    God helg!

    SvarSlett
  2. Vakkert som vanlig, sier nå jeg :)
    herlige bilder og herlige farger. blir så inspirert!!
    får lyst til å male møbler når jeg titter innom hos deg.
    Riktig god helg :)

    SvarSlett
  3. Så koselig!! :)

    Her er det også lite gult (bortsett frå mini-påskeliljene), men masse egg til påske i år her hos oss ;)

    Ei god helg til deg!! :)

    SvarSlett
  4. For et herlig stoff! Og den krakken din likte jeg veldig veldig godt. Pynter ikke så voldsomt til påske jeg heller, men kjenner jeg har fått veldig lyst på noe gult i år så lurer på om jeg må prøve

    SvarSlett
  5. Hei Kaspara og god lørdagsmorgen/lunsj til deg òg:O).
    Takk for dine koselige tilbakemeldinger på kjøkkenkroken vår. Du ser virkelig nøye på bildene og legger merke til detaljene og kommer med tilbakemeldinger. Det er veldig stas skal du vite:O).

    Appropo sirkelforskningen. Jeg må innrømme jeg liker noen av de grafiske trekantene som har dukket opp for tiden jeg òg:O). Jeg tror ingen av oss har en splittet personlighet *hihi* men jeg vil si vi nok heller mer mot å være åpen mot nye ting. Men litt splittet er jeg nok her og der i mine interiørvalg. Jeg har litt problemer med gult jeg òg. Men jeg har begynt å like den solblekede gulfargen.

    I dag når jeg stod opp tenkte jeg på påskepynt og at jeg vil ikke ha masse gult. Videre tenkte jeg: "kan man pynte til påske uten gult a?". Og VIPS(!) så leser jeg dette blogginnlegget ditt som gir svar til mine spørsmål:O). Jeg liker de grafiske hønene dine veldig godt:O). Skikkelig påskestemning! Høneputer og hønsehus, *hoho*, du er festlig;O)! Det skulle tatt seg ut, haha!

    Det høres kjempe koselig ut med Tapaskveld:O)! Her skal det ryddes og vaskes akkurat nå:). Ha en fin lørdag:O) KLem fra Neri :O)

    SvarSlett
  6. ...digger digger digger!!!!!
    Fargeskalaen din er perfekt..

    ..har sett på den ene lampen du selger!! Den med oransje skjerm og rådyr til fot. Den er sååå kul!!!!
    Finner ikke den et hjem snart skal du ikke se bort ifra at den flytter inn hos meg!!

    Håper du har en finfin helg!

    Nå skal wilma og jeg ut i snøkaoset! Får passe godt på henne så hun ikke blir borte i all snøen -ler-

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  7. Hei Kaspara
    Det hønestoffet var da bare så fint og morsomt! Helt nydelig sammen med det vakre retrostoffet.

    Jeg har nå såvidt tatt hull på "male-/tapet-frykten" min, og takker for "dytt" i riktig retning, etter koselig latter hos deg her om dagen ;-) Det blir nok litt lettere nå fremover, å våge å sette i gang med ting jeg ikke har forsøkt før!

    Ha en fin lørdags kveld videre!

    Klem fra Marthe

    SvarSlett
  8. Disse ble jo kjempefine! Helt enig i at påskepynt er best når den er hjemmelaget, og gult står ikke øverst på ønskelisten min heller gitt ;)

    Finfin lørdagskveld til deg og dine!
    Signe

    SvarSlett
  9. kul!:) må synes at d nærmer seg påske nå syns jeg;) å du -. jeg liker så godt kjøkkenet ditt i boligpluss sist mnd!! knallane fint:))
    klem fra meg:)

    SvarSlett
  10. love the color of the little chair ...what is it,dark pink??

    SvarSlett
  11. Kult stoff!
    Det er ikke mye gult som kommer inn i dette huset heller..kanskje bare i form av blomster en sjelden gang..
    Ønsker deg atter ei fin uke.
    Klem.

    SvarSlett
  12. For et herlig stoff!
    Ja jeg vil gjerne se et skikkelig Kaspara-hønsehus avbildet til påske! Det tror jeg blir knall!

    Ha en videre deilig søndags kveld!

    Klem :)

    SvarSlett