tirsdag 12. juni 2012

Nysydde barneputer og jippi, jippi!






























Jeg har akkurat lagt inn flere nysydde barneputer med Kardemommeby og skjønne Snehvit i nettbutikken.
Denne gang er det et par skikkelig freshe grønne Kardemommebyputer også.

Så; Jippi, jippi!!!!
Vi har tømt lillestua for møbler og en vegg med bøker for nå skal det skje!
Vi skal male gulvene i de tre stuene lysegrå samt friske opp tak, vegger og dører.
I annen etasje er alle gulv malte pluss trappen og gangen nede i første etasje. Nå kommer altså stuene også og jeg gleder meg enormt! Den eldre garde i familien synes vi er spik spenna gærne som maler et vakkert gammelt eikegulv, men selv har jeg aldri trivdes med det gulvet. Jeg liker å ha det lyst rundt meg og far i huset er enig i at det sikkert blir finere han også. Det skal legges til at han er en smule bekymret for slitasje og merker i et slikt malt gulv.
Nå tumler han inne i lillestua med ledninger for å lage så fine løsninger som mulig. Når det gjelder å skjule ledninger er far i huset perfeksjonist og særdeles nøye. Det kommer sikkert til å ta sin tid før dere får se det ferdige resultatet, men vi håper å være i havn i løpet av første uke av juli.

HA EN STRÅLENDE DAG!

17 kommentarer:

  1. Å så flotte puter! Måtte skrolle nedover i bloggen for å se hvilke gulv du egentlig har :-) Planen vår er også å male våre gulv. Hvilken lysegrå farge har du valgt?? Jeg har malt Tåke på hytta, men usikker om jeg vil gå for dette hjemme. Vi skal også pusse opp rommet til Lillebror, men håper også å rekke å male gulvene....

    SvarSlett
  2. so pretty , you are so good with colors

    SvarSlett
  3. Hurra, Hurra, dette kommer til å bli så bra, merker og sånn er jo bare sjarmerende vettu...så gøy at du jubler av glede;) Skal bli så gøy å se det, kommer til å løfte ele huset opp til beste karakter...men det har det jo fra før da...hi,hi...klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  4. Hei! For ein herleg blogg du har og for nokre fine puter. Det er så inspirerande å sjå alt du lagar :)

    SvarSlett
  5. Superfine puter!! Det Kardemommebystoffet er så koselig:-)
    Lykke til med oppussingen! Jeg er sikker på det kommer til å bli såå flott!
    Her i huset har jeg også bearbeidet far til at vi skal fjerne laminaten og male tregulvene under.
    Uvisst hvilket år det skjer, men jeg blir lykkelig bare med tanken:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Hi,hi,hi. Du får han nå me på det meste. Tror seriøst jeg hadde slitt med min mann på ett slikt prosjekt, mens jeg helt enig med deg, kommer til å bli kjempefint. Lykke til, gledings til å se resultatet.
    Klem Anki

    SvarSlett
  7. Hei Kaspara!
    Nydelige har de blitt! :)
    Ønsker deg en flott kveld videre!

    Klem Marthe

    SvarSlett
  8. Elsker de putene! SKAL HA!! :-) Om de er der enda... :-)
    ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Jeg er så sugen på ei av de lekre putene dine (favoritt er nr. 9), men jeg må holde meg i skinnet :) MEN som nevnt før, takket være deg føler jeg et "indre press" om å få sydd meg noen barneputer her også...
    Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  10. Ååå! Vad fina!
    Kram Evelina

    SvarSlett
  11. Så søte puter! Lykke til! klem Hege

    SvarSlett
  12. Flotte puter;)
    Takk for hyggelig kommentar som vanlig!
    Kikka på oppryddinga di, merkelig med sånne treting som en synes var helt pyton for noen år siden....Kjempefint med trau nå, men tror ikke jeg likte det i fjor, nei!
    Husker jeg kasta en hel pose med messing og kobber, får da inderlig håpe at jeg ikke angrer meg på det da;)
    Sitter her med nervene i helspenn, min 18 årige datter er oppe i eksamen.
    Muntlig rettslære, er kjempespent, for jeg har diskutert oppgaven med ho, googla og virkelig satt meg inn i den...
    Så får vi se da;) Ho er ei skoleflink jente, så det går nok bra.
    Du maler vel så det skvetter rundt der heime du? ;))
    Blir gøy å se resultatet.
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Dårligebihulerklem Irene

    SvarSlett
  13. Hei Irene
    Tusen takk for koselig hilsen! Så flink og god støttespiller du er som setter deg så godt inn i datteren dins pensum! Krysser fingrene for at det gikk rikitg bra for henne.
    Jeg maler nok iKKE. Vi har ikke åpnet noen malingsspann enda. Far i huset ordner med ledninger og snekrer i den innbygde bokhylla så han får et enda større tv inn i den. DET er hans store motivasjon ved oppussingen,hi,hi.
    Nå i kveld har vi vært på fotballkamp med minstemann og far i huset har dømt kampen og jeg har vært vert og ønsket bortelaget velkommen og slikt. Nå er det tid for kveldsmat og litt kos før gutta går i seng, ikke noe oppussingsjobbing i dag nei, men det flyr jo ikke fra oss.
    Håper du snart blir fin i bihulene!
    Ha gode jinidager, Irene!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  14. Åh så fint!
    Jag har just hittat till din blogg så nu ska jag ta en stund och kika runt!
    Tack för inspirationen hittills!
    /ÅSa

    SvarSlett
  15. For en flott blogg du har! Ble "forelsket" i din mor! For en sprek og søt dame! Hun er kjempekuul med di solbrillene! Fikk tips om bloggen din fra Blåbærlina.
    Denne bloggen blir jeg nok å følge med på. Hilsen Ingrid (uten egen blogg)

    SvarSlett
  16. Hei Ingrid uten blogg
    Tusen tusen takk for koselig hilsen! Blir så glad når dere uten egen blogg tar bryet med å legge igjen en hilsen også!
    Jeg skal bringe beskjeden videre til mamma om at det er lesere der ute som blir rent "forelsket" i henne. Da blir hun veldig blid!
    Glad helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett