torsdag 28. juni 2012

Ny pasjon...























































  En pasjonskombinasjon hos meg for tiden er slitt treverk mot hudfarge. Jeg synes det kler hverandre så godt. Jeg har flere ting som venter på et strøk maling, og hudfargen skal nok få pryde et møbel til.
Det store skiltet med tallet 5 er nylig handlet på Home &Cottage, ca. 200 kr. Jeg er jo tall og bokstavgal, så det måtte simpelthen bare få bli med hjem. Jeg så det på lang avstand, blikket mitt ble liksom sugd mot dette skiltet. Jeg liker godt  at flaten er litt krakkelert på det.
Ellers ser og ser vi på de små malingsprøve-kortene. Gulvene skal bli grå og spørsmålet er hvor grå. Skal vi velge en lys farge eller skal vi simpelthen våge oss på en mørkere. The time will show!

Jeg gjentar malingskoden på den hudfargede stolen jeg, i tilfelle noen skulle få lyst til å handle et likt malingsspann:

Lady Interior Finish - halvblank
S0520 - Y70R

Sola stråler, og nå skal det vaskes ned i lillestua før malingsspannene åpnes. Mye støv er det blitt etter sliping av gulvet og snekring i bokhylla.

HA EN NYDELIG SOMMERKVELD!











23 kommentarer:

  1. hudfarge+slitt treverk =
    bare helt nydelig!
    støtter deg der, 100% :)
    herlige bilder kaspara -
    nyt sommerkvelden
    smil&klem fra meg

    SvarSlett
  2. Veldig nydelig kombinasjon! Men hva er det som ikke passer til slitt treverk egentlig? ;-) Artig med slike diller man får på hva som passer bra sammen av farger og teksturer og slikt :-)

    Herlig sommerkveld til deg, Kaspara!

    SvarSlett
  3. Dette blir jo stadig fin og finere hos deg, kjære Kaspara! Godt å ha en svigerfar som den du har!!!
    Treverket og hudfargen matcher veldig godt, spør du meg.
    Storklem fra PiPa (i fotballfeber!!!)

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara!

    Jeg skjønner hvorfor du så godt liker den kombinasjonen av overflater og farger :) Og jeg må si den stolen i forgrunnen har en veldig fin form!

    Skjønner du har litt å holde på meg om dagen. Det blir spennende å se valg av gulvfarge.

    I morgen er det fredag!
    Ha en god helg :)

    SvarSlett
  5. Søte deg! Tusen takk for de oppmuntrende orden om fotballkampen i kveld. Jeg er virkelig opprørt, men tror egentlig ikke at Tyskland vil vinne. Men jeg håper det likevel. Og ikke husk! Når det blir jordskjelv hos dere da var det PillePallefamilien som hopper og danser gjennom stua....Har laget wraps til gutta boys og så skal vi kose oss :)
    Ha en fin kveld og hils alle
    med en klem fra PillePalle

    SvarSlett
  6. God kveld Kaspara! Jeg hadde aldri trodd meg skulle like hudfarge! Men etter å ha sett malte stoler, bord og div. annet hos deg og Hapel har jeg også blitt påvirket. Nå går jeg og vurderer å male en gammel seng i den fargen. Jeg innreder soveloft over garagen dit vi skal flytte. Der er det belegg i gråtoner og jeg må ha noen farger som passer. Hvitt kan bli litt kjedelig. Men nå kommer du med hudfargetips og jammen tror jeg den ene sengen skal ha det. Å velge grå farge til gulv, det er vanskelig! I den gamle leiligheten malte jeg gulvene grå, og var fornøyd med det. Men malingskonden jeg brukte....den har forsvunnet! Ser frem til å se grånyansen du velger. Lykke til med prosjektet. Klem fra M

    SvarSlett
  7. Hei.
    Så lekkert!
    Men "hudfarge" kommer vel i flere farger? ;)
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  8. Kære Kaspara!
    Jeg er også blevet mere og mere forelsket i den lyse rosa, og efter at have set din fine stol er jeg sikker på, at jeg må afprøve farven her også. Det lyder spændende med gulvet. Jeg glæder mig til at se mere :-)
    ha´en rigtig dejlig weekend til hele familien Kaspara.
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlett
  9. Det ser fantastisk ud. Det rå mod det glatte og pæne. Farven "hudfarve" er lige i øjet. Kan man ikke også kalde den "pudderfarvet"?
    Knus fra Kate

    SvarSlett
  10. FINT!!! :)
    Go kväll, kram Evelina

    SvarSlett
  11. Nydelig! Fine bilder hos deg som vanlig!
    Ha en fin kveld! klem Hege

    SvarSlett
  12. Nydelig farge!..Og jeg er helt enig..komboen er knall:)
    Spørs om ikke jeg må tyvlåne den fargekoden;)
    Klem

    SvarSlett
  13. Fargekode er notert. Ser absolutt det vakre i kombinasjonen hudfarge og slitt treverk. Absolutt!

    SvarSlett
  14. Hei Kaspara. Etter 8 lange lagersalgs dager, har jeg etterlengtet startet ferien min i dag. Sitter her å koser meg med en blogg oppdatering før resten av gutteflokken våkner.
    Leser at dere bygger om tv skapet og får smil om munnen. Har hørt rykter om mannen som var innom å kikket på ny TV, men gift med en interiør entusiast måtte ta med kona når det endelige valget skulle ta’s. Hihi.. verden er liten♥

    Ønsker dere alle i Kaspara huset en riktig god sommer !
    Ps! fargen er rå flott, først litt ferie på meg nå, så skal det males!

    SvarSlett
  15. God morgen, Kspara! Nei, det var ikke det vi ville få se i går kveld. Jeg gikk ut av stua etter andre mål for Italia.
    Da visste jeg nok... Men, sånt er det. Tusen takk for at dere har krysset fingrene!
    I dag kommer endelig mannen min hjem fra Østerrike. Han var for ofte borte i det siste. Håper dere får en hyggelig helg! Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  16. herlig farge på stolen, og skiltet var jo kjempekult!:)
    lurt med vattepper i sofaen og:) bare å riste ut chips-å kjeksgrapset etter dem da, bedre enn å få det på gulvet jo å måtte frem med støvsugeren;)
    ha ei fin helg!
    klem june:)

    SvarSlett
  17. Hei :-)
    alltid like fargerik og koselig å titte innom hos deg :-)
    ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  18. Hei Anonym
    He,he.. i mine øyne er det det..
    Har ikke noe navn på koden ellers..
    Vet mange snakker om "Nude" som nok ligner denne.
    Ha en fin dag!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
  19. Hei Kaspara - nydelige kombinasjoner - denne hudfargen er ny for meg, men den er så sart og fin. Gammelt treverk er flott til de fleste lyse farger - gjør det søte litt mindre søtt:)

    Ha fine dager framover - håper det blir masse sol:)

    Klem:)

    SvarSlett
  20. Oh, joy! Digger, digger, digger! God sommer :)

    SvarSlett
  21. Hei
    Så fine bilder..
    Har malt litt selv her...når jeg endelig fikk bestemt meg for fargene...hihi. Får vise det frem snart:)
    Sov i Sandefjord i natt, på Langeby :) Det var en idyllisk natt, men vi våknet til et enormt regnvær idag...Puh!!

    SvarSlett