fredag 1. juni 2012

Krakkomani




























Kan man lide av krakkomani????




























Tror jeg er hardt angrepet...... Noen medisin på markedet???




























En krakk er en liten hendig ting.. kan plasseres hvor som helst. Hvor mange krakker trenger et hus?





























Jeg faller for rørbein og jeg faller for krakker med et litt små-industrielt look.. også er jeg jo prikkoman, så å kle en pianokrakk med prikkete stoff føles naturlig..




























Jeg har flere krakker enn disse i dette innlegget... Klarer jeg  noen gang slutte å handle krakker...
Mine siste to krakker har jeg gjemt i kjelleren i en krok, men de skal opp i dagens lys når stuegulvene er malt lysegrå.  Det er de to krakkene med lyse rørben og treseter. Hysj, ikke si det til noen... at jeg har krakkomani og gjemmer unna krakker, og ikke la det komme far i huset for øret.....

HAR DU KRAKKOMANI????
HVILKEN AV MINE KRAKKER LIKER DU BEST?

Ellers maler jeg kjedelige kakebokser og limer på washi-tape for å sprite dem opp for tiden. Så har jeg  fine nye oppbevaringsbokser  som får videre oppholdstillatelse her i Kasparahuset i stedet for å ende sitt liv på et vilkårlig loppemarked.

Ellers har søte Hege som bor i et av mine yndlingsland Frankrike (jo, jeg er litt frankofil.. i tankene sitter jeg nå på en fransk fortausrestaurant, drikker hvitvin og spiser blåskjell med pomme frites før jeg skal på et spennende marked...)  viet dagens innlegg  på bloggen Hege in France til Kasparas Regnbue.  Ta en titt innom Heges fine blogg da vel!

STRÅLENDE HELG TIL DEG!















16 kommentarer:

  1. Liker godt krakkar eg også, hos deg likte eg best den svarte med 60km skiltet på! Fiiin blogg du har, lagt meg til som følgjer. God helg, klem Kjersti

    SvarSlett
  2. Krakkomani er ikke det verste man kan lide av, hihi. Det har blitt noen krakker her hjemme også når jeg tenker meg om. Det er liksom så lett å ta med seg hjem hvis man kommer over noen på loppis eller bruktbutikker.

    Ha en fin helg! Håper sola skinner i Vestfold i helgen!

    SvarSlett
  3. Har berre ein krakk sjølv og det er ein barkrakk:)) Men praktisk er det iallefall og eg ønsker meg fleire . Favoritten min blant dine er trappekrakken med røde bein:)

    God helg til deg:) Håper du har bedre vær enn oss, her snøa det nettopp!!

    SvarSlett
  4. Hei Kaspara!
    Oi, her var det mange fine krakker! Jeg tror da godt jeg kan forstå dillen din,-det er veldig dekorativt og ikke minst, kjekt å ha :) Og du har jo også god plass til å samle på slike fine ting, også! Så, ingen pekefinger herfra.. ;)

    Ønsker deg en fin dag! Og nå kommer solen atter frem :)

    Klem fra Marthe

    SvarSlett
  5. Hei Kaspara. Har du så mange! Haha, men fine er de alle sammen. Jeg lurer på hvor stor haugen min hadde blitt hvis jeg hadde samlet våre, ikke like stor som din haug, men vi har en del krakker vi også. En krakk er jo en liten ting, da, om ikke annet! Jeg liker aller, aller best den med sorte ben og mørkebrunt sete. Nå skal jeg fortsette ommøbleringen i 2. etasje, den har visst tatt litt av. Ella våknet i dag tidlig og spurte Hvor er jeg?, for i løpet av natten hadde blant annet Haralds klesstativ med dresser og skjorter havnet på hennes rom, hihi! Goood helg til deg og din flotte familie, mannen i Kasparahuset skal vel jobbe masse, men nå er det vel snart litt roligere dager igjen. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  6. Hei Kaspara! Krakkomani er nok en diagnose man fint kan leve med :) Du har så mange fine! Jeg liker best de med rørben! Håper dere får ei fin helg! Vi skal til Østerdalen i konfirmasjon i morgen , i dag har jeg heldigvis fri så jeg får bakt og ordna litt :) KLEM.

    SvarSlett
  7. Hi,hi...ja nå skjønner jeg hva du mener med krakkomani, alle er jo like fine! Blåskjell og Frankrike stemmer jeg for, da tar vi en bloggtreff tur dit da, alle i retroskjørt og full lommebok, det hadde vært noe det, billig med Ryan air da...nesten like billig som ferga over fjorden...hi,hi...ha en god helg søte deg, klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  8. Delige billeder.
    Krakker er skamler på dansk.

    Glædelig fredag.
    Kirsten

    SvarSlett
  9. Jeg digger den trappekrakken din! :)

    SvarSlett
  10. Halloen!
    Det samme gjør jeg i dag, inne å syr når det er skyer (for da blir deg kaldt!!!)
    Ute å karampenyter når solen titter frem:)
    Krakker er gøy - jeg har det vel sånn med puter - oh my.
    t.o.m. syr nye trekk hele tiden. Galskap - kreativt galskap, moro det!
    kos dere med helg,
    KLEM

    SvarSlett
  11. Hallo!
    He,he, ikke lenge siden jeg skrev på facebook profilen min at jeg lurte på om jeg var en krakkoman;)
    Likte nok best den to trinns en din, med røde bein.
    Joda, jeg har noen stykker jeg og, la meg tenke, 11 stk kommer jeg til;)
    Fikk hanka tak i to stålrørskrakker, med et alldeles flott turkis originaltrekk på siste loppis! Lykke :-)
    Her er det et merkelig vær idag...,satt og svetta i verandakroken fra 08.30-11.30, og nå er det skjerf og ullsokker! #"¤%&&!
    Ønsker deg/dere ei fortsatt finfin helg, Kaspara!
    Regnvåte klemmer fra Irene

    SvarSlett
  12. Heisan Irene
    Da er vi krakkomaner sammen, hi,hi!
    Merkelig vær her også. Jeg er alene mens far i huset er på jobb og gutta på fotballbanen. Jeg syr når det er skyer og farer ut i solen når den kommer. Jeg elsker å sitte i solen med lesestoff og en Steltonkanne full.
    Disse stålrørskrakkene høres flotte ut! Trodde du bare var på grått; hvitt og sort evt. litt natur nå jeg, men da skjønner jeg at litt farge får innpass.
    Nå er solen her og jeg flagrer ut. Ha en strålende helg, Irene!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  13. hehe, så morsomt Kaspara! Umiddelbart skulle jeg si den prikkete, nydelig! Men så så jeg den rosa som også var så fin.... og den gråbrune tøffe under 60-skiltet. og så likte jeg de med turkise bein...og den store med de røde beina var jo unektelig litt stas da.... så, jo jeg er nok også glad i krakker...og du har mange fine!
    Blåbærmannen lurer ofte på hvor mange krakker/stoler osv et hus kan romme... planen er å male noen IKEAkrakker snart, trenger bare litt malepower! :O)
    Kos deg med boksene og god helg!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  14. Åå, vart jo vanskelig å velge den jeg likte beste her da....men det må bli de med lyseblå metallbein, eller den trappestolen med røde bein!

    Kult å ha krakkomani, det er bedre enn mange andre ting! :) Praktisk er det også, og du kan ha mange gjester rundt ditt bord;)

    SvarSlett
  15. Så mange fine krakker!
    Skjønner godt at det er vanskelig å gå i fra når man finner en fin.
    Jeg tror jeg liker best din røde trappekrakk, selv om alle er fine:-)

    God søndagskveld!

    SvarSlett