onsdag 20. juni 2012

En smak av sommer..






























Her kommer oppskriften på en god jordbær/gulrotkake! Jeg steker den i langpanne, men skal prøve å doble deigen en gang og se hvordan det går evt. steke den i form størrelse 30*40 (tror det er best)
Som du ser blir den ikke så høy, men allikevel veldig god!

JORDBÆR-OG GULROTKAKE DE LUXE

4 dl mel
2 ts bakepulver
11/2 ts natron
1 ts salt
2 ts kanel
4 dl sukker
3 dl smeltet smør
4 egg
4 dl finrevet gulrot
250 g moset jordbær

Glasur: (dette blir ganske mye)

250 g kremost naturell (bruker Philadelfia)
5-7 dl melis
1 dl smør
2 ts vaniljesukker

Jordbær til pynt!

Bland sammen det tørre og rør inn smeltet smør, revet gulrot , egg og moset jordbær.
Ha røren i en liten papirkledd langpanne og stek ved 180 grader i 1/2 time.
Avkjøl helt. Rør sammen glasuren og fordel den oppå den kalde kaken og pynt med jordbær-

LYKKE TIL!

Nå farer jeg på fotball-avslutning med grilling og kos med minstemann.

HA EN FIN ONSDAG!





















9 kommentarer:

  1. Den kaka såg kjempegod ut! Gjett om jeg skal prøve denne! ;) Fin onsdag til deg! Klem

    SvarSlett
  2. Oh, dette så super godt ut. MÅ teste :)

    SvarSlett
  3. Den kaka så utrolig digg ut! Jeg elsker gulrotkake og jeg elsker jordbær, så da må jo kombinasjonen bare bli bra. Jeg har forresten spist jordbær i dag, til lunsjen med de fine damene som var på besøk. Norske jordbær! Nam nam.

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei på deg gode Kaspara. Jeg har vært borte noen dager og det var bare så godt å komme hjem igjen, så mange fine innlegg det var her hos deg nå. Stolen er bare helt fantastisk fin, fargen er nydelig. Kaken vet jeg jo er god,jeg koste meg jo veldig med den første gang jeg var hos deg og jordbær/gulrot kake høres spennende ut. Heldige far i huset som får slike gode kaker mellom maleslagene;)) Klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  5. Mmm :) Ser veldig godt ut!

    Har du og andre lesere lyst på postkort fra Torrevieja forresten? ;)

    SvarSlett
  6. Mmmmmh, looks and is very sweet :-)
    Greetings, mimi

    SvarSlett
  7. nam nam nam dette ser godt ut! og super kul plakat på innlegget under. jeg har selv vokst opp i Japan og er svak for japanske ting i interiøret...

    strålende torsdag til deg kaspara.
    klem klem

    SvarSlett
  8. Kjæreste beste Kaspara! Jordbærkaken ser utrolig delikat ut. Håper dere ha fått sommer i det siste, vi har dessverre ikke.
    Klemmer fra PillePalle

    SvarSlett
  9. Hei Kaspara,
    For en herlig kake! Skal jeg prøve en gang.
    Ja deilig å gå litt i byen aleine. Ikke alltid så
    lett med en på 5... Fant mange fine ting.
    I dag kommer det ny utfordring hos meg.
    ha en fin helg! klem Hege

    SvarSlett